LAYAN DIRI

Ahad, 8 Ogos 2010

DATUK HAJI HADI AWANG GENTLEMAN

Kembang hati puteri dengar kenyataan Tuan Guru Datuk Haji Hadi Awang semalam bila pukul DAP atas darat hendak hapuskan hak istimewa orang melayu. Tegas Tuan Guru itu buat kenyataan bahawa  "Hak Istimewa Melayu Perlu Kekal".

Tony Puaka dan seluruh anggota DAP tentu masuk lalat dalam mulut ternganga bila Tuan Guru cakap seperti itu. "Wah... ini ala sama macam UMNO" kata mereka. Hai.ya... ini Pas manyak pening laa.   Gua ingat itu Pas sudah cair sama DAP tapi sikalang sudah pusing".!.

Puteri kenyang dari semalam tidak makan kerana suka kenyataan Tuan Guru Haji Hadi Awang. Kalau puteri jumpa Tuan Guru sehari dua ini puteri tak kira. Puteri peluk dan cium Tuan Guru. Tentu tuan guru melempas !.   Tentu  Tuan Guru memekik HARAM........... Tidak Tuan Guru, itu puteri gambarkan betapa sukanya bahawa tuan Guru ada prinsip bahawa apa pun bila sampai puak kafir harbi itu cuba tindas melayu yang sekali gus islam, Tuan Guru bangkit menyatakan pendirian walaupun berdiam diri sekian lama.

Kenyataan itu, sudah cukup menggambarkan kepada bukan Melayu bahawa Semua Umat melayu -Islam akan bangkit tidak mengira parti politik jika melampau sentuh tentang hak-hak melayu dan islam.

Anwar? gasaklah dia bukan kasih pada Islam dan orang melayu. Dia kasih kepada Yahudi dan musuh-musuh Allah.

Nik Aziz ?, Sebahagian otak dia dah keras ! hanya sikit sahaja lagi berfungsi sebab dia sudah masuk usia bersara,  moga otak dia cair sikit dengan kejutan kenyataan presiden itu terhadap kepentingan melayu dan islam.. Puteri pun dah pindahkan  title Tuan Guru itu pada Datuk Haji Hadi Awang.

Gabungan UMNO- PAS?,  macam biasa tidak mengapa. Berebutlah kawasan majoriti melayu. Yang pentingnya bila soal melayu dan Agama Islam suara-suara tetap sama. Itu pun gabungan yang dikehendaki.

Gabungan Kuasa?. Itu lagi baik.  Melayu Islam akan betul-betul jadi Tuan Negara ini. Boleh tukar jadi negara Islam dan hukum hudud.

Ketua Pemuda PAS?. Budak itu bagus. Dia masih ada tanggung jawab pada bangsa melayu dan agama islam. Dia sensitif dan mengenal ' islam itu berdiri atas bangsa apa diMalaysia'

KJ ?  Issh... hampuras punya ketua pemuda, puteri bagi free pun tidak mahu. Lidah bercabang. Dia duduk situ bukan jaga kepentingan melayu. Dia jenis melayu libral. Kalau kekiri sikit dia jadi macam Anwar Brahi. Heran ! macam manalah Maya Karin shok sangat keKJ itu.  Agaknya kerana KJ banyak duit kot ! Ye lah... KJ banyak sapu Masa mentua dia jadi PM. PM tu maknanya Penyapu punya Menantu !.

Tuan Guru Jauhi lah sifat lidah bercabag yang puteri tidak suka. Selagi ada lidah bercabang puteri tidak buang lagu diatas itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan