LAYAN DIRI

Sabtu, 10 April 2010

ANTARA DAP DAN DAUN NIPAH

Selama setahun presiden UMNO YAB. Dato'Sri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri keadaan bercelaru beransur tenang. Dengan pelancaran dasar NKPI, NKRA, MEB dan konsep turun padang pasti menarik perhatian umum seterusnya menyokong BN.

Pada ketika ini yang kalang kabut adalah pekataan rakyat Nik Aziz sibuk masalah anak menantu berserabut ikut memerintah sama. PKR Anuwar sibuk turun naik mahkamah dituduh meliwat Saiful. Lim Kit Siang dan anak nya Lim Kuang Eng pening melayu Pulau Pinang memberontak kerana dasar Kerajaan DAP anti melayu. Sikap terburu-buru Lim Guan Eng menujutkan kebodohan DAP macam 'DAP' padang pasir.

DAP padang pasir adalah adalah biawak sesumpah gurun. Biawak pasir yang badannya kecil dimana kulit badanya boleh bertukar warna mengikut tempat, cuaca atau persikitaran. Kalau disini ada juga orang panggil tekang-tekuk. Samalah spesis itu.

DAP padang pasir orang arab buat ramuan dalam minyak urut. Bila urut barang jadi panjang dan besar. Terlebih sapu, isteri pun lari. JIka wanita tersalah sapu, alamat suami terjun dalam perigi buta. Sedar-sedar terkencing dalam perigi buta.

Sekarang PKR dan PAS dah disapu minyak Dap oleh Lim Kit Siang. Anuwar jadi sesumpah bertukar warna kekadang jantan, kekadang betina. Siang jadi Cina, malam jadi Melayu, petang jadi India. Kadang-kadang ikut depan kadang-kadang ikut belakang.

Pas pula kena sapu dap juga. Sekarang terjatuh dalam perigi buta, gelap siang tak tahu, malam pun tak tahu dan cina tak tahu dan India pun tak tahu. Haram tak tahu, halal pun tak tahu.Zimini tak tahu, harbi lagi tak tahu.

Kuat kesan minyak dap. Itu kalau pakai minyak. Kalau makan cara goreng atau panggang lain pula kalsiatnya, baju wanita tergantung dijemuran pun sudah seriau.

Orang melayu Pulau Pinang terkena minyak Dap juga berseriau. Bukan seriau nafsu tapi seriau nampak Lim Guan Eng. Kalau Lim Guan Eng dekat atau bapanya LKS pasti kena mamah.

Ibrahim Ali pun sapu minyak DAP juga. PERKASA asyik mengamuk sahaja sekarang. Bimbang MEB orang melayu tak dapat kek ekonomi. Tok Him lebih melayu dari melayu, lebih bumi dari putra. Hidup TOK HIM.

Orang cina tak pakai Dap sapu atau makan. Meraka makan pil dari bahan ginseng. Meraka juga suka mencuba segala bentuk haiwan di air, darat dan di udara ada dari pokok ke pokok.

Haiwan melompat pokok ke pokok suka makan daun nipah. Apa bila di makan oleh haiwan itu, satu jantan boleh main 30 betina dalam satu masa. Kita manusia boleh intai dibawah pokok lihat jantan itu mengawan, lepas satu, satu. Meraka tak malu, meraka suka ada manusia melihat mareka mengawan. Jantan berani mengawan terbuka akan jadi ketua mareka macam salah satu parti komponen BN sekarang.

Dr. Jamaludin Janjis masa jadi Menteri Sains buat kajian khasiat pokok nipah. Tengah buat kajian dia dibesarakan. Jika tidak tak tahulah. Mungkin orang melayu ramai yang buat blue filem dan kemungkinan juga kerajaan tidak mampu lagi menghadapi isu buang bayi yang berlaku dimerata-rata.

Kesimpulan nya Dap dan Nipah bahaya pada orang melayu. Dap dan Nipah tak bahaya pada orang cina dan lain-lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan